ת"א
בית משפט השלום ראשון לציון
|
4319-09
21/03/2013
|
בפני השופט:
אורן שוורץ
|
- נגד - |
התובע:
גומת שיווק וייעוץ בע"מ
|
הנתבע:
1. זאב לידובסקי 2. זאב לידובסקי מחישוב ואספקות כלכליות בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
הרקע לתביעה:
1.עניינה של התביעה שלפניי בפיצוי בגין הפרת זכות בלעדית של התובעת לשווק בישראל תוסף מזון לבעלי חיים בשם "פרימלאק".
לטענת התובעת, הנתבעים שיווקו את תוסף המזון בישראל, על אף שידעו על זכותה הבלעדית של התובעת לשווקו. נוכח האמור, נגרמו לתובעת נזקים רבים. סכום התביעה הועמד על סך 500,000 ₪.
עיקר טענות התובעת:
2.התובעת הנה חברה פרטית העוסקת בשיווק תוספי מזון לבעלי חיים, ביניהם משווקת התובעת תוסף מזון בשם PrimaLac (להלן: "פרימלאק"). תוסף המזון פרימלאק מיוצר על ידי חברת Star-Labs/Forage Researc, Inc (להלן: "סטאר- לאבּס").
3.התובעת בעלת זכות בלעדית לשיווק מוצרי סטאר-לאבּס בישראל. ביניהם משווקת התובעת באופן בלעדי את תוסף המזון פרימלאק בישראל.
4.במהלך שנת 2009, חלה ירידה בהיקף מכירות פרימלאק בישראל. בנוסף, לקוחות התובעת סיפרו שקיבלו הצעות לרכישת פרימלאק במחירים נמוכים ממחיריה. לאחר בירור שערכה התובעת התברר שהנתבעים שיווקו ומכרו בישראל 5,000 ק"ג פרימלאק.
5.שיווק ומכירת פרימלאק בישראל על ידי הנתבעים נעשו על אף שידעו כי לתובעת זכות בלעדית לשיווק מוצרי סטאר-לאבּס בישראל.
6.נוכח האמור, עתרה התובעת לחייב את הנתבעים בפיצוי בסך 500,000 ₪ בגין נזקים שנגרמו לה כדלקמן:
א.סך 290,000 ₪ - בגין אי מכירת 5,000 ק"ג פרימלאק אשר שווקו על ידי הנתבעים.
ב.סך 110,000 ₪ - בגין הנחות שנאלצה התובעת לתת ללקוחותיה השונים; טרחה, לרבות בשל פניות לקוחות; אובדן שעות עבודה בניסיון לאתר את ההפרות כלפיה; אובדן משאבים בשיווק וקידום מכירות פרימלאק בישראל.
ג.סך 100,000 ₪ - בגין פגיעה קשה במוניטין הפרימלאק בישראל; פגיעה במוניטין התובעת ובשמה הטוב.
עיקר טענות הנתבעים:
7.הנתבע (להלן: "מר לידובסקי") הקים בשנת 1998 את הנתבעת, חברת זאב לידובסקי מיחשוב ואספקות כלליות בע"מ (להלן: "החברה"). החברה סיפקה שירותי מחשוב ללקוחות שונים. בנוסף, עסקה החברה בייבוא סחורות שונות מחו"ל לארץ. בין היתר ייבאה ושיווקה תוספי מזון למכוני תערובת לבעלי חיים.
8.בחודש יולי 2007 פנה אל החברה מכון תערובת בשם אסמי עוז 2000 בע"מ (להלן: "אסמי עוז"). אסמי עוז ביקשה מהחברה שתייבא עבורו תוסף מזון המשווק על ידי חברת Alltech באמצעות השם "ביומוס" ועל ידי חברת Star-Labs/Forage Researc, Inc באמצעות השם "פרימלאק".
9.אסמי עוז הודיע לחברה כי בכוונתו לשווק את תוסף המזון ללקוחות קצה ברצועת עזה/מצרים/ירדן. עוד הודיע אסמי עוז שאין בכוונתו לעשות כל שימוש, לרבות שיווק תוסף המזון בישראל.
10.על יסוד הודעה זו פנתה החברה אל סגן נשיא סטאר-לאבּס, ד"ר מארק יאנג (להלן: "ד"ר יאנג") ולאחר שהסבירה לו שתוסף המזון ישווק לגורמים מחוץ למדינת ישראל, סוכם על רכישה של 5,000 ק"ג פרימלאק במחיר 5 דולר לק"ג.
11.ביום 18.3.08 הגיעה סחורת הפרימלאק לישראל. עבור סחורה זו שילם אסמי עוז 25,000 דולר בתוספת הוצאות הובלה על סך 2,550 דולר. החברה קיבלה 275 דולר, המהווים 1% מהסכום הכולל, בגין עמלת תיווך בייבוא הפרימלאק. כל סחורת הפרימלאק הועברה ישירות למחסניו של אסמי עוז. בכך הסתיים כל פועלה של החברה.
12.בדיון שנערך לפניי העידו העדים הבאים: